joi, 9 august 2012

Scrisoare catre prietenul meu


Dragul meu prieten,


Încă de la începutul acestei scrisori, vreau să îţi spun că sunt un elev norocos, din clasa a II-a, la Şcoala Centrală Câmpina, judeţul Prahova.
De ce oare crezi că am spus că sunt norocos? Ar fi foarte multe de spus în această privinţă. Pentru început îţi spun că sunt sănătos şi fericit, deoarece am părinţi foarte buni, care mă sprijină în tot ceea ce fac. La şcoală am opt fraţi şi şase surori (noi fiind în număr de 15 elevi în clasă), cu care mă înţeleg minunat, şi o a doua mamă de la care aflăm multe lucruri noi şi interesante, care ne conduce cu răbdare în tainele cunoaşterii, ne iubeşte şi desfăşoară cu noi activităţi atractive şi pline de învăţături.
Tu cum ai început şcoala? Ai acelaşi coleg de bancă sau s-a schimbat? Voi ce opţional aveţi? Noi ne umplem de bucurie vinerea, când la ora de literatura pentru copii, intrăm în lumea minunată a personajelor din poveşti. Aşa cum ţi-ai dat seama acesta este opţionalul clasei noastre.
Îmi plac orele de cunoaşterea mediului deoarece sunt atras mult de natură. Am fost foarte bucuros când doamna învăţătoare ne-a anunţat că prima unitate de învăţare o vom desfăşura prin metoda proiectelor. Mi s-a părut a fi ceva imposibil la început. După aceea am aflat că voi face parte dintr-o echipă care va realiza un portofoliu despre plante şi animale din ţara noastră protejate prin lege. Echipa din care am făcut parte s-a numit „Perseverenţii”. Am lucrat la calculator fiind ajutaţi de domnul profesor de informatică şi am realizat un lucru foarte interesant. La sfârşit, fiecare echipă a prezentat ceea ce a realizat. A fost foarte atractiv şi am rugat-o pe doamna învăţătoare să mai desfăşurăm astfel de lecţii.
Aş dori ca tu să rămâi prietenul meu de acum înainte, să ne spunem bucuriile şi activităţile pe care le facem, să învăţăm unul de la altul, să comunicăm cât mai mult.
Îţi doresc multă sănătate şi iubire din partea celor dragi şi aş vrea ca şi tu să te bucuri citind această scrisoare cum am să mă bucur şi eu când voi primi veşti de la tine.
Pe curând!


Al tău prieten,
Valentin

Băile Felix, 15 iulie 2010



Dragă Teodor,

Am ajuns cu bine alături de părinţii şi sora mea la Băile Felix. După ce ne-am odihnit, i-am rugat pe părinţii mei să mergem la ştrand. Ştiam că aici se află izvoare cu apă termală şi eu eram nerăbdător să mă zbenguiesc.
De departe am auzit glasuri vesele care răsunau în aer. Grăbit, i-am lăsat în urmă pe ai mei şi m-am repezit către piscină. Am înotat pe cinste. Am alunecat fericit pe tobogan. Îmi pare rău că nu ai putut veni şi tu. Ne-am fi distrat de minune. Dar să nu îţi faci griji, deoarece am încercat să mă distrez eu şi pentru tine. Când soarele a plecat la culcare, cu greu m-am despărţit de apa minunată.
Seara, după ce am luat cina, am ieşit prin staţiune la cumpărături însoţit de ai mei. Am găsit multe lucruri frumoase. De aceea, m-am gândit să îţi cumpăr şi ţie un cadou. Este chiar pe gustul tău şi sunt sigur că o să îţi placă. Ştiu că ai şi un frate şi m-am gândit să îi fac şi lui o surpriză. Am adăgat şi eu ceva la colecţia de amintiri pe care o completez de câte ori vizitez locuri noi.
Am descoperit aici un ceva minunat: Lacul cu nuferi. Acest loc este unic în ţară. Mulţi vizitatori rămâneau încremeniţi în faţa acestor minunăţii. Aici am descoperit pentru prima oară lotuşii. Sunt minunaţi! Tocmai înfloriseră. Desigur că am făcut multe fotografii. Abia aştept să ţi le arăt şi ţie!
Sper că la noi, la Câmpina, vremea a fost plăcută. Aici a fost minunat. Soarele nu ne-a ocolit deloc. De dimineaţă până seara domneşte pe bolta cerească. Sper că aşa va fi pe toată perioada cât vom sta în această zonă.
Fără tine m-am simţit puţin cam singur. Sunt puţin supărat pentru că gândesc că eu mă distrez, iar tu eşti acasă. Sper ca în vacanţa următoare să fii şi tu cu noi.
Ţi-aş scrie mai multişor, dar trebuie să plecăm. Ştrandul mă aşteaptă. Îţi doresc să ai parte şi tu de multe bucurii. Abia aştept să ne revedem.



Cu drag,
Răzvan

Câmpina, 14 octombrie 2010



Dragul meu prieten, Aldo,




Vara a trecut foarte repede, cu dimineţile în care ne jucam pe stradă cu bicicleta şi serile în care ne urcam în copaci. Îmi amintesc cu drag de piscina în care înotam după-amiază şi ne răcoream când era foarte cald.
După două vacanţe de vară petrecute împreună, când mă gândesc la vacanţă, îmi vine în minte amintirea ta. Sper ca timpul să treacă repede şi să vină următoarea vacanţă pentru a relua jocurile pline de haz. Dar până atunci vom vorbi pe această cale.
Motanul meu, Tom, ne aşteaptă şi acum să îi aruncăm ghemul pe care apoi îl desfăşura. Se lipeşte de mine, se învârte în jurul meu şi aşteaptă o mângâiere. Acum el este tătic şi are patru pisoiaşi ca nişte mingiuţe de pluş. Dex, căţeluşul cel negru ca smoala, este la fel de jucăuş, aşa cum îl ştii. Fiind atât de drăgălaş, nu îi pot întoarce spatele. Uneori vine la mine şi mă priveşte de parcă mă întreabă unde eşti. Şi broscuţa Verde este uneori puţin cam tristă. Cred îi lipseşti şi ei.
Mie îmi place în clasa a II-a. Cel mai mult mă atrag orele de matematică deoarece sunt interesat să găsesc rezolvări unor probleme dificile. Lucrăm pe o carte de matematică distractivă în care am găsit multe lucruri foarte interesante. Dacă vrei, o să îţi trimit şi ţie câteva curiozităţi din aceasta.
Colegii mei sunt prietenoşi, învaţă bine, sunt ascultători şi politicoşi, însă gândul îmi zboară tot la tine. Îmi lipsesc plimbările în împrejurimile oraşului, pe muscelul acoperit cu covorul verde şi pictat ici-colo cu flori delicate. Mi-e dor să mai mergem la pescuit pe baltă, prilej cu care aşteptam ore întregi un peştişor jucăuş şi ascultam cântecul vesel al broscuţelor. Aştept să reluăm întrecerile de alergări. Pentru că mereu ieşeam pe locul al doilea, m-am hotărât să mă antrenez cât pot de mult ca să pot fi şi eu măcar o dată învingător.
Acum trebuie să închei scrisoarea deoarece trebuie să plec cu părinţii mei la bunici. Îţi transmit să ai parte numai de bucurii, să fii sănătos şi să obţii numai calificative foarte bune. Aştept veşti de la tine. Pe curând !



Al tău prieten,
Paul


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu